Zapraszamy do udziału w kolejnej konferencji naukowej dotyczącej stanu polskiego systemu medialnego. Wzorem lat ubiegłych, przedmiotem naukowej refleksji chcemy uczynić przeobrażenia zachodzące w polskim systemie medialnym, na które mają wpływ zarówno relacje pomiędzy mediami i państwem, dynamiczny rozwój nowych technologii komunikacyjno-informacyjnych. Nie możemy także pozostać obojętni na skutki pandemii. Wszystkie te zagadnienia zamierzamy potraktować bardzo szeroko, licząc, że autorzy referatów podejmą m.in. następujące kwestie szczegółowe:
• jak pod wpływem nowych technologii zmienia się funkcjonowanie systemu medialnego?
• jakie przeobrażenia zachodzą w poszczególnych sektorach medialnych, tj. prasie, radiu, telewizji?
• w jakim kierunku podążają media regionalne i lokalne?
• jak zmienia się oferta medialna pod wpływem mediów społecznościowych?
• w jaki sposób państwo ingeruje w media?
• jak należy budować nowoczesną przestrzeń komunikacji i informacji?
• jak chronić różnorodność mediów, niezależność dziennikarską, walczyć z cenzurą?
• jak zmieniają się oczekiwania odbiorców mediów?
• jak pandemia wpłynęła na polski system medialny (na firmy medialne i ich ofertę?).
Mamy nadzieję, że dzięki szerokiemu spojrzeniu na przeobrażenia zachodzące w polskim systemie medialnym stanie się on po raz kolejny ciekawym przedmiotem refleksji nie tylko dla medioznawców, ale też politologów, językoznawców, kulturoznawców, socjologów i innych przedstawicieli nauk społecznych i humanistycznych.
Jak zwykle zachęcamy do udziału w konferencji zarówno teoretyków, jak i praktyków mediów. Jednym z podstawowych celów konferencji będzie bowiem konfrontowanie modeli teoretycznych z codzienną działalnością mediów. Szczególnie zależy nam na tym, aby w naszym przedsięwzięciu wzięli udział czynni zawodowo dziennikarze i redaktorzy, wydawcy, analitycy rynku oraz twórcy Internetu.
Wdzięczni będziemy za różnego rodzaju raporty, analizy i referaty przedstawiające wyniki badań własnych nad mediami.
Organizatorzy:
Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
Instytut Stosunków Międzynarodowych i Polityk Publicznych Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
Polskie Towarzystwo Komunikacji Społecznej Sekcja Komunikowanie Masowe
Więcej informacji: https://kdiks.ujk.edu.pl/konferencja2021/
POLISH COMMUNICATION ASSOCIATION
POLSKIE TOWARZYSTWO KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ
ul. Koszarowa 3,
51-149 Wrocław
ul. Głęboka 45,
20-612 Lublin
Code S.W.I.F.T. (BIC): NDEAPLP2
IBAN: PL 74 1440 1156 0000 0000 0673 0094
POLSKIE TOWARZYSTWO KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ
POLISH COMMUNICATION ASSOCIATION
ul. Koszarowa 3,
51-149 Wrocław
ul. Głęboka 45,
20-612 Lublin
We use cookies on our website. Some of them are essential for the operation of the site, while others help us to improve this site and the user experience (tracking cookies). You can decide for yourself whether you want to allow cookies or not. Please note that if you reject them, you may not be able to use all the functionalities of the site.