Zapraszamy do udziału w kolejnej konferencji naukowej dotyczącej stanu polskiego systemu medialnego. Wzorem lat ubiegłych, przedmiotem naukowej refleksji chcemy uczynić przeobrażenia zachodzące w polskim systemie medialnym, na które mają wpływ zarówno relacje pomiędzy mediami i państwem, dynamiczny rozwój nowych technologii komunikacyjno-informacyjnych. Nie możemy także pozostać obojętni na skutki pandemii. Wszystkie te zagadnienia zamierzamy potraktować bardzo szeroko, licząc, że autorzy referatów podejmą m.in. następujące kwestie szczegółowe:
• jak pod wpływem nowych technologii zmienia się funkcjonowanie systemu medialnego?
• jakie przeobrażenia zachodzą w poszczególnych sektorach medialnych, tj. prasie, radiu, telewizji?
• w jakim kierunku podążają media regionalne i lokalne?
• jak zmienia się oferta medialna pod wpływem mediów społecznościowych?
• w jaki sposób państwo ingeruje w media?
• jak należy budować nowoczesną przestrzeń komunikacji i informacji?
• jak chronić różnorodność mediów, niezależność dziennikarską, walczyć z cenzurą?
• jak zmieniają się oczekiwania odbiorców mediów?
• jak pandemia wpłynęła na polski system medialny (na firmy medialne i ich ofertę?).
Mamy nadzieję, że dzięki szerokiemu spojrzeniu na przeobrażenia zachodzące w polskim systemie medialnym stanie się on po raz kolejny ciekawym przedmiotem refleksji nie tylko dla medioznawców, ale też politologów, językoznawców, kulturoznawców, socjologów i innych przedstawicieli nauk społecznych i humanistycznych.
Jak zwykle zachęcamy do udziału w konferencji zarówno teoretyków, jak i praktyków mediów. Jednym z podstawowych celów konferencji będzie bowiem konfrontowanie modeli teoretycznych z codzienną działalnością mediów. Szczególnie zależy nam na tym, aby w naszym przedsięwzięciu wzięli udział czynni zawodowo dziennikarze i redaktorzy, wydawcy, analitycy rynku oraz twórcy Internetu.
Wdzięczni będziemy za różnego rodzaju raporty, analizy i referaty przedstawiające wyniki badań własnych nad mediami.
Organizatorzy:
Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
Instytut Stosunków Międzynarodowych i Polityk Publicznych Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
Polskie Towarzystwo Komunikacji Społecznej Sekcja Komunikowanie Masowe
Więcej informacji: https://kdiks.ujk.edu.pl/konferencja2021/
POLISH COMMUNICATION ASSOCIATION
POLSKIE TOWARZYSTWO KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ
ul. Koszarowa 3,
51-149 Wrocław
ul. Głęboka 45,
20-612 Lublin
Code S.W.I.F.T. (BIC): NDEAPLP2
IBAN: PL 74 1440 1156 0000 0000 0673 0094
POLSKIE TOWARZYSTWO KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ
POLISH COMMUNICATION ASSOCIATION
ul. Koszarowa 3,
51-149 Wrocław
ul. Głęboka 45,
20-612 Lublin