National Conferences

Mediatization Conference 4. Field-specific mediatization(s)
From Wednesday, 17 May 2023 -  8:00
To Thursday, 18 May 2023 -  5:00
Hits : 1166
Contact This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Organizatorzy / współorganizatorzy konferencji : UMCS, Uniwersytet Wrocławski

Mediatyzacja rozumiana jako historyczny proces transformacji strukturalnych i związanych z mediami obejmuje wiele obszarów społecznych oraz kulturowych. Jednak obszary te są ‘dotknięte’ mediatyzacją w różnym stopniu i w różny sposób. Możemy obserwować różne dynamiki zmian związanych lub spowodowanych przez rozwój technologii medialnych w zależności od rodzaju i natury domeny społecznej. Ponadto, natura mediatyzacji zależy od kontekstów narodowych i kulturowych oraz wymiarów czasowych i przestrzennych, w których zachodzą związane z nią procesy (Hepp, Hjarvard & Lundby, 2010; Driessens, 2011; Molęda-Zdziech, 2013; Kaun 2013; Fast & Kaun, 2014; Lunt and Livingstone, 2016; Jansson 2018; Kopecka-Piech, 2020). Dlatego chcemy zainicjować dyskusję, która pozwoli nam zrozumieć na czym obecnie polega specyfika mediatyzacji, która zachodzi na różnych polach (obszarach) oraz jak przebiegają jej (sub)procesy w różnych domenach społecznych i kulturowych. Zakładamy, że możemy mieć do czynienia z istotnymi konsekwencjami procesu mediatyzacji dla zmian na przykład w komunikacji międzyludzkiej, komunikacji marketingowej (konsumenckiej) i na rynku usług, czy komunikacji związanej ze zdrowiem, które odbywają się za pośrednictwem technologii medialnych. Stosując perspektywę porównawczą, celem naszej dyskusji chcemy uczynić mediatyzację mającą miejsce na różnych polach i przebiegającą zgodnie z różnymi trajektoriami w czasie i przestrzeni, proponując między innymi następujące tematy:

  • Specyfika mediatyzacji w różnych domenach społecznych i kulturowych – perspektywa teoretyczna;
  • Specyfika mediatyzacji – perspektywa empiryczna dotycząca następujących pól badawczych: Państwo i społeczeństwo;
  • sfera publiczna i prywatna: - Kultura i sztuka (literatura, muzyka, moda itp.); - Polityka i wybory; - Życie codzienne, osobiste, rodzinne, emocjonalne; - Zdrowie fizyczne i psychiczne (biomediatyzacja); - Nauka i edukacja; - Sztuczna inteligencja a mediatyzacja; - Sport; - Religia; - Biznes, handel i usługi; - Mediatyzacja dyplomacji publicznej; - Mediatyzacja wojny; - Demediatyzacja i ‘medialny detoks’; - Inne obszary mediatyzacji; - Inne problemy dotyczące zmian związanych z mediami. 

Podczas panelu keynote speakerów zaprezentowane zostaną następujące wystąpienia: Karin Fast (University of Oslo), ‘Remember to unplug’: Expressions of the post-digitalization of work inside and beyond coworking spaces Olivier Driessens (University of Copenhagen) – temat wystąpienia zostanie wkrótce podany Katalin Feher (Department for Science Strategy, University of Public Service, Budapest). 

Koszty uczestnictwa w konferencji dla indywidualnego uczestnika : 300 zł
Koszty uczestnictwa w konferencji dla członka PTKS : 250 zł

Location Lublin (stacjonarnie i online)

CONTACT


POLISH COMMUNICATION ASSOCIATION
POLSKIE TOWARZYSTWO KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ


Main

Address

ul. Koszarowa 3,
51-149 Wrocław

Mailpost

Address

ul. Głęboka 45,
20-612 Lublin

E-mail

Secretary
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

BANK ACCOUNT

PKO Bank Polski SA, Oddział 34 we Wrocławiu

Code S.W.I.F.T. (BIC): NDEAPLP2

IBAN: PL 74 1440 1156 0000 0000 0673 0094

KONTAKT


POLSKIE TOWARZYSTWO KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ
POLISH COMMUNICATION ASSOCIATION


Siedziba

Stowarzyszenia

ul. Koszarowa 3,
51-149 Wrocław

Adres

do korespondencji

ul. Głęboka 45,
20-612 Lublin

E-mail

Sekretarz
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.