National Conferences

Media w ekonomii – ekonomia w mediach
From Thursday, 07 December 2023 -  8:00
To Friday, 08 December 2023 -  5:00
Hits : 1135
Contact This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Organizatorzy / współorganizatorzy konferencji : Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Wydział Informatyki i Komunikacji, Katedra Projektowania i Analizy Komunikacji oraz Uniwersytet Gdański, Wydział Nauk Społecznych, Instytut Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej

Konferencja poświęcona jest wyzwaniom wynikającym z relacji świata ekonomii i mediów. Tłem do rozważań nad synergią mediów i ekonomii są przemiany polityczne, społeczne i cywilizacyjne, w tym transformacja cyfrowa, zagrożenia w cyberprzestrzeni, infodemia, dezinformacja i manipulacja w sferze mediów i komunikacji społecznej. Ponadnarodowy charakter mediów, koncerny multimedialne, zjawisko oligopolu w mediach, rozwój technologii komunikowania, wyzwania związane z selektywnym wyborem informacji, dataizm i kapitalizm inwigilacji – mają wpływ na szeroko rozumiany proces komunikowania i sposoby jego finansowania. W dyskusji między uczestnikami konferencji chcemy podjąć tematy związane z wpływem mechanizmów ekonomicznych na produkcje dziennikarskie, ze sposobem funkcjonowania i finansowania mediów publicznych, prywatnych i społecznych. Sądzimy, że warto przyjrzeć się również wpływowi prywatnego biznesu i spółek Skarbu Państwa na media, rynkowi reklamy, a także misji mediów. Dyskusja powinna objąć także wpływ BigTech (właścicieli platform społecznościowych) na szanse i zagrożenia globalnej komunikacji. Z drugiej strony chcemy również poruszyć tematy związane z przybliżaniem zagadnień ekonomicznych społeczeństwu, z nowymi formami komunikowania na ten temat oraz wzajemnymi wpływami ekonomii i strategiami odpowiedzialności mediów.

Tematyka Konferencji: 

  • Ekonomia i media na świecie
  • Ekonomia a media regionalne i lokalne
  • Ekonomia a media wyznaniowe i religijne
  • Konkurencyjność produktów medialnych – konsekwencje rywalizacji w polu dziennikarskim i dyskursie rozrywki
  • Rola BigTech we współczesnej przestrzeni informacyjnej
  • Globalizacja: od makdonaldyzacji w ekonomii do makdonaldyzacji w etyce?
  • Doktryna szoku: medialny i ekonomiczny kontekst pandemii i wojny
  • Finansowanie mediów
  • Ekonomika mediów
  • Język ekonomii w mediach
  • Medialne wizerunki ekonomii i biznesu
  • Reklama w mediach
  • Zarządzanie organizacjami medialnymi MEDIA W EKONOMII
  • Dziennikarstwo ekonomiczne
  • Wpływ mediów na działalność gospodarczą
  • Media wobec: rynków finansowych, innowacyjności, edukacji ekonomicznej, integracji europejskiej, rozwoju ekonomicznego regionu
  • Mediatyzacja ekonomii
  • Algorytmizacja, datafikacja i platformizacja mediów w cyfrowej gospodarce
  • Społeczna rola mediów
  • Media a PR
  • Media a komercjalizacja nauki
  • Media w kreowaniu wizerunku: Polski, innych państw (organizmu państwowego), organizacji gospodarczych, regionu
  • Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw medialnych w Polsce i na świecie
  • Dezinformacja i manipulacja w sferze gospodarczej

Koszty uczestnictwa w konferencji dla indywidualnego uczestnika : 500 zł
Koszty uczestnictwa w konferencji dla członka PTKS : 460 zł

Location Katowice

CONTACT


POLISH COMMUNICATION ASSOCIATION
POLSKIE TOWARZYSTWO KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ


Main

Address

ul. Koszarowa 3,
51-149 Wrocław

Mailpost

Address

ul. Głęboka 45,
20-612 Lublin

E-mail

Secretary
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

BANK ACCOUNT

PKO Bank Polski SA, Oddział 34 we Wrocławiu

Code S.W.I.F.T. (BIC): NDEAPLP2

IBAN: PL 74 1440 1156 0000 0000 0673 0094

KONTAKT


POLSKIE TOWARZYSTWO KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ
POLISH COMMUNICATION ASSOCIATION


Siedziba

Stowarzyszenia

ul. Koszarowa 3,
51-149 Wrocław

Adres

do korespondencji

ul. Głęboka 45,
20-612 Lublin

E-mail

Sekretarz
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

We use cookies on our website. Some of them are essential for the operation of the site, while others help us to improve this site and the user experience (tracking cookies). You can decide for yourself whether you want to allow cookies or not. Please note that if you reject them, you may not be able to use all the functionalities of the site.