National Conferences

MEDIA – BIZNES – KULTURA. POMORZE 2023
From Thursday, 12 October 2023 -  8:00
To Friday, 13 October 2023 -  5:00
Hits : 1320
Contact This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Organizatorzy / współorganizatorzy konferencji : Instytut Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Gdańskiego

Podczas tegorocznej konferencji Media-Biznes-Kultura chcielibyśmy skupić się na zagadnieniach kryzysu i gwałtownych zmian, jakich w ostatnich latach jesteśmy świadkami. Pandemia COVID-19, wojna na Ukrainie, kryzys klimatyczny i spowolnienie gospodarcze powodują nie tylko, że media dostarczają odbiorcom dużej ilości informacji na temat współczesnych wyzwań, ale sprawiają też, że same media i dziennikarze muszą dostosować się do nowych warunków. Dodatkowo gwałtowne zmiany technologiczne całkowicie przeobrażają ekosystem mediów, zmieniając gatunki i formaty medialne, sposoby zarządzania i monetyzacji przedsiębiorstw medialnych, a nawet poszerzając samo rozumienie mediów. W takiej sytuacji zmianom ulegają także odbiorcy, ich sposoby korzystania z mediów oraz szersze zachowania społeczne, w tym obywatelskie i polityczne. Jak kształtuje się ekosystem mediów w dobie kryzysów? Jakim zmianom podlega i jaka może być jego przyszłość? Zapraszamy Państwa do udziału w tegorocznej konferencji oraz wygłoszenia referatów w czterech sekcjach tematycznych.

Tematyka Konferencji:

  • Media w kryzysie - kryzys w mediach
  • Media w czasach kryzysu ekonomicznego, inflacji i niepewności
  • Przedsiębiorstwa medialne a sposoby radzenia sobie z kryzysem gospodarczym
  • Sposoby przedstawiania kryzysu gospodarczego w mediach
  • Media w dobie inwazji na Ukrainę
  • Media ukraińskie i dla Ukraińców w Polsce
  • Wizerunek konfliktu rosyjsko-ukraińskiego w mediach
  • Komunikacja na temat konfliktu
  • Dezinformacja, propaganda, teorie spiskowe
  • Kryzys klimatyczny w mediach - sposób przedstawiania i wpływ
  • Działalność pro-ekologiczna przedsiębiorstw medialnych
  • Media a pandemia
  • Odpowiedzialność mediów
  • (R)ewolucja rynku mediów
  • Media prywatne i publiczne w dobie gwałtownych zmian gospodarczych i technologicznych
  • Przyszłość dziennikarstwa i przemysłu medialnego
  • Dziennikarze a sztuczna inteligencja
  • Dziennikarstwo danych
  • Datafikacja a prywatność
  • Zmiany w europejskiej polityce medialnej
  • Platformizacja mediów
  • Nowe metody monetyzacji mediów
  • Reklama i Public Relations w nowych mediach
  • Zarządzanie wizerunkiem w obliczu dezinformacji
  • Walka o uwagę użytkownika wobec nadmiaru informacji
  • CSR i wartości wyznawane przez odbiorców
  • Nowe środki przekazu - nowe społeczeństwo
  • Boty, aplikacje mobilne, wirtualna rzeczywistość
  • Innowacje biologiczne a praktyki komunikacyjne
  • Internet rzeczy
  • Media konsumowane przez różne grupy wiekowe, w tym dzieci i seniorów
  • Słowo i obraz w tradycyjnych i nowych mediach
  • Przejście od dominacji tekstu i obrazu w kierunku mediów audio i video
  • Multimodalność mediów a zmiana metod i narzędzi ich badania
  • Chat GPT i inne formy sztucznej inteligencji w życiu codziennym
  • Praca zdalna, e-szkoła i kontakty towarzyskie w sieci oraz ich skutki
  • News fatigue i news avoidance
  • Media i dziennikarstwo wobec współczesnych przemian społecznych
  • Media, demokracja, polityka
  • Wybory parlamentarne w Polsce w oku mediów
  • Marketing polityczny w kampanii wyborczej
  • Nowe praktyki reklamy i PR-u politycznego
  • Obecność i wizerunek polityków w mediach
  • Algorytmy a propaganda i dezinformacja w mediach społecznościowych
  • Fake news, deepfake i fact checking
  • Edukacja medialna
  • Polaryzacja i instrumentalizacja mediów przez polityków
  • Cyberaktywizm, mobilizacja i partycypacja polityczna w sieci
  • Media lokalne, media obywatelskie, influencerzy
  • E-obywatele, e-wybory
  • Wolność słowa i mediów vs politycy, przedsiębiorstwa medialne i algorytmy

Wydarzeniem towarzyszącym będzie Gala Konkursu Medi@stery.

Koszty uczestnictwa w konferencji dla indywidualnego uczestnika : 200 zł
Koszty uczestnictwa w konferencji dla członka PTKS : 150 zł

 

Location Gdańsk (online)

CONTACT


POLISH COMMUNICATION ASSOCIATION
POLSKIE TOWARZYSTWO KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ


Main

Address

ul. Koszarowa 3,
51-149 Wrocław

Mailpost

Address

ul. Głęboka 45,
20-612 Lublin

E-mail

Secretary
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

BANK ACCOUNT

PKO Bank Polski SA, Oddział 34 we Wrocławiu

Code S.W.I.F.T. (BIC): NDEAPLP2

IBAN: PL 74 1440 1156 0000 0000 0673 0094

KONTAKT


POLSKIE TOWARZYSTWO KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ
POLISH COMMUNICATION ASSOCIATION


Siedziba

Stowarzyszenia

ul. Koszarowa 3,
51-149 Wrocław

Adres

do korespondencji

ul. Głęboka 45,
20-612 Lublin

E-mail

Sekretarz
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.