dr hab. Małgorzata Adamik-Szysiak
doktor habilitowana nauk społecznych, medioznawca i politolog, prodziekan na Wydziale Politologii i Dziennikarstwa Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Autorka monografii „Strategie komunikowania podmiotów politycznych w Polsce w mediach społecznościowych” (Lublin 2018), „Telewizyjna reklama polityczna w Polsce w latach 2005-2010” (Lublin 2012), współautorka monografii „Barwy wyborczej kampanii samorządowej 2014 roku na Lubelszczyźnie” (Lublin 2016) oraz kilkudziesięciu artykułów z zakresu medioznawstwa i marketingu politycznego. Redaktorka monografii „Polityka w zmediatyzowanym świecie. Perspektywa politologiczna i medioznawcza” (Lublin 2016), „Mediatyzacja komunikowania politycznego. W kręgu badań politologicznych i medioznawczych” (Lublin 2015), „Media i polityka. Relacje i współzależności” (Lublin 2014) oraz współredaktorka tomów „Media mniejszości. Mniejszości w mediach” (Lublin 2014), „Współczesne zagadnienia marketingu politycznego i public relations” (Lublin 2013).
W kręgu jej zainteresowań badawczych znajdują się: mediatyzacja polityki, strategie komunikowania politycznego, marketing polityczny i kampanie wyborcze, polityczne public relations.
e-mail: malgosia.adamik@interia.pl