Najważniejszym projektem wydawniczym stowarzyszenia jest czasopismo naukowe "Central European Journal of Communicaton” https://www.cejc.ptks.pl/. Wydawanie półrocznika w języku angielskim ma podkreślać rosnące znaczenie nauki o komunikacji i mediach w Europie Środkowej oraz innych rejonach świata. Celem redakcji jest promowanie rozwoju teorii i badań empirycznych, w tym także zróżnicowanych podejść metodologicznych. W czasopiśmie są publikowane także recenzje książek, rozważania na temat badań naukowych, raporty z konferencji oraz wywiady z przedstawicielami środowiska akademickiego i praktyków komunikacji i mediów.
Od 2019 roku PTKS jest również wydawcą elektronicznego periodyku naukowego ”Com.press” https://compress.edu.pl, który ukazuje się dwa razy do roku. Do publikowania na łamach tego czasopisma zapraszani są przede wszystkim młodzi naukowcy. „Com.press” przygotowywany jest we współpracy z Instytutem Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego https://media.uj.edu.pl oraz Wydawnictwem ToC https://toc-editions.com.
W 2017 roku Towarzystwo rozpoczęło wydawanie serii PTKS, która poświęcona jest szeroko rozumianej problematyce komunikacji społecznej i mediów. Książki te dokumentują dorobek Kongresów PTKS. Z kolei, w 2019 roku ukazała się pierwsza pozycja w serii będącej efektem działalności redakcji i sekcji badawczych, poprzez które działa PTKS. Każdy tom serii jest pomyślany jako element mozaiki, która obrazuje obszar badań dyscypliny nauk o komunikacji społecznej i mediach.
Towarzystwo współpracuje z prestiżowymi wydawnictwami oferującymi publikacje z zakresu nauk o komunikacji społecznej i mediach, takimi jak: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Oficyna Wydawnicza AFM oraz Wydawnictwo Adam Marszałek. W Wydawnictwach tych publikowane są książki, które są zwieńczeniem realizowanych projektów i organizowanych przez PTKS wydarzeń naukowych.
Od początku swojego istnienia, Towarzystwo monitoruje rynek krajowych publikacji z zakresu nauk o komunikacji społecznej i mediach. W wyniku tej działalności opracowana została bibliografia dyscypliny 2007-2018. Obecnie przygotowywane jest internetowe repozytorium dyscypliny.
POLSKIE TOWARZYSTWO KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ
POLISH COMMUNICATION ASSOCIATION
NIP: 895-18-94-768 • KRS: 0000289265
ul. Koszarowa 3,
51-149 Wrocław
ul. Głęboka 45,
20-612 Lublin
Nr rachunku: 74 1440 1156 0000 0000 0673 0094
Code S.W.I.F.T. (BIC): NDEAPLP2
IBAN PL 74 1440 1156 0000 0000 0673 0094