Polskie Towarzystwo Komunikacji Społecznej zostało powołane na Walnym Zjeździe Założycielskim 22 kwietnia 2007 roku we Wrocławiu. Uczestniczyli w nim przedstawiciele wielu ośrodków uniwersyteckich w Polsce. Idea powołania Towarzystwa pojawiła się rok wcześniej – jako efekt dyskusji podczas konferencji podsumowującej 50 lat badań nad komunikowaniem i mediami w Polsce (Wrocław, marzec 2006). Zasady i zakres działania Towarzystwa określa Statut PTKS. Aktywność Towarzystwa ma na celu przede wszystkim integrację rozproszonego środowiska badaczy i praktyków komunikowania, uporządkowanie obszaru studiów nad komunikowaniem i mediami w Polsce, podniesienie ich rangi i poziomu oraz współpracę z podobnymi towarzystwami krajowymi i zagranicznymi. Między innymi dzięki staraniom PTKS „nauki o mediach” wpisano jako nową dyscyplinę na listę MNiSW.
Cele statutowe realizowane są przede wszystkim poprzez: - pracę Sekcji Badawczych (spotkania, konferencje, projekty badawcze), - cykliczne Kongresy PTKS, - współpracę z naukowymi towarzystwami międzynarodowymi, - Konkurs „Doktorat” na najlepszą pracę doktorską z zakresu nauk o mediach, - wydawanie recenzowanego, oficjalnego, anglojęzycznego czasopisma naukowego „Central European Journal of Communication” (CEJC), czasopismo to indeksowane jest w licznych internetowych, naukowych bazach danych, znajduje się również na liście czasopism punktowanych Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. CEJC udostępniane jest w trybie „open access” na głównej stronie internetowej czasopisma www.cejc.ptks.pl
Polskie Towarzystwo Komunikacji Społecznej zostało powołane na Walnym Zjeździe Założycielskim 22 kwietnia 2007 roku we Wrocławiu. Uczestniczyli w nim przedstawiciele wielu ośrodków uniwersyteckich w Polsce. Idea powołania Towarzystwa pojawiła się rok wcześniej – jako efekt dyskusji podczas konferencji podsumowującej 50 lat badań nad komunikowaniem i mediami w Polsce (Wrocław, marzec 2006). Zasady i zakres działania Towarzystwa określa Statut PTKS. Aktywność Towarzystwa ma na celu przede wszystkim integrację rozproszonego środowiska badaczy i praktyków komunikowania, uporządkowanie obszaru studiów nad komunikowaniem i mediami w Polsce, podniesienie ich rangi i poziomu oraz współpracę z podobnymi towarzystwami krajowymi i zagranicznymi. Między innymi dzięki staraniom PTKS „nauki o mediach” wpisano jako nową dyscyplinę na listę MNiSW.
Cele statutowe realizowane są przede wszystkim poprzez: - pracę Sekcji Badawczych (spotkania, konferencje, projekty badawcze), - cykliczne Kongresy PTKS, - współpracę z naukowymi towarzystwami międzynarodowymi, - Konkurs „Doktorat” na najlepszą pracę doktorską z zakresu nauk o mediach, - wydawanie recenzowanego, oficjalnego, anglojęzycznego czasopisma naukowego „Central European Journal of Communication” (CEJC), czasopismo to indeksowane jest w licznych internetowych, naukowych bazach danych, znajduje się również na liście czasopism punktowanych Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. CEJC udostępniane jest w trybie „open access” na głównej stronie internetowej czasopisma www.cejc.ptks.pl