Konferencje krajowe

Media w ekonomii – ekonomia w mediach
Od Czwartek, 07 Grudzień 2023 -  08:00
Do Piątek, 08 Grudzień 2023 - 17:00
Odsłon : 1154
Kontakt Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Organizatorzy / współorganizatorzy konferencji : Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Wydział Informatyki i Komunikacji, Katedra Projektowania i Analizy Komunikacji oraz Uniwersytet Gdański, Wydział Nauk Społecznych, Instytut Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej

Konferencja poświęcona jest wyzwaniom wynikającym z relacji świata ekonomii i mediów. Tłem do rozważań nad synergią mediów i ekonomii są przemiany polityczne, społeczne i cywilizacyjne, w tym transformacja cyfrowa, zagrożenia w cyberprzestrzeni, infodemia, dezinformacja i manipulacja w sferze mediów i komunikacji społecznej. Ponadnarodowy charakter mediów, koncerny multimedialne, zjawisko oligopolu w mediach, rozwój technologii komunikowania, wyzwania związane z selektywnym wyborem informacji, dataizm i kapitalizm inwigilacji – mają wpływ na szeroko rozumiany proces komunikowania i sposoby jego finansowania. W dyskusji między uczestnikami konferencji chcemy podjąć tematy związane z wpływem mechanizmów ekonomicznych na produkcje dziennikarskie, ze sposobem funkcjonowania i finansowania mediów publicznych, prywatnych i społecznych. Sądzimy, że warto przyjrzeć się również wpływowi prywatnego biznesu i spółek Skarbu Państwa na media, rynkowi reklamy, a także misji mediów. Dyskusja powinna objąć także wpływ BigTech (właścicieli platform społecznościowych) na szanse i zagrożenia globalnej komunikacji. Z drugiej strony chcemy również poruszyć tematy związane z przybliżaniem zagadnień ekonomicznych społeczeństwu, z nowymi formami komunikowania na ten temat oraz wzajemnymi wpływami ekonomii i strategiami odpowiedzialności mediów.

Tematyka Konferencji: 

  • Ekonomia i media na świecie
  • Ekonomia a media regionalne i lokalne
  • Ekonomia a media wyznaniowe i religijne
  • Konkurencyjność produktów medialnych – konsekwencje rywalizacji w polu dziennikarskim i dyskursie rozrywki
  • Rola BigTech we współczesnej przestrzeni informacyjnej
  • Globalizacja: od makdonaldyzacji w ekonomii do makdonaldyzacji w etyce?
  • Doktryna szoku: medialny i ekonomiczny kontekst pandemii i wojny
  • Finansowanie mediów
  • Ekonomika mediów
  • Język ekonomii w mediach
  • Medialne wizerunki ekonomii i biznesu
  • Reklama w mediach
  • Zarządzanie organizacjami medialnymi MEDIA W EKONOMII
  • Dziennikarstwo ekonomiczne
  • Wpływ mediów na działalność gospodarczą
  • Media wobec: rynków finansowych, innowacyjności, edukacji ekonomicznej, integracji europejskiej, rozwoju ekonomicznego regionu
  • Mediatyzacja ekonomii
  • Algorytmizacja, datafikacja i platformizacja mediów w cyfrowej gospodarce
  • Społeczna rola mediów
  • Media a PR
  • Media a komercjalizacja nauki
  • Media w kreowaniu wizerunku: Polski, innych państw (organizmu państwowego), organizacji gospodarczych, regionu
  • Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw medialnych w Polsce i na świecie
  • Dezinformacja i manipulacja w sferze gospodarczej

Koszty uczestnictwa w konferencji dla indywidualnego uczestnika : 500 zł
Koszty uczestnictwa w konferencji dla członka PTKS : 460 zł

Miejsce Katowice

KONTAKT


POLSKIE TOWARZYSTWO KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ
POLISH COMMUNICATION ASSOCIATION

NIP: 895-18-94-768 • KRS: 0000289265


Siedziba

Stowarzyszenia

ul. Koszarowa 3,
51-149 Wrocław

Adres

do korespondencji

ul. Głęboka 45,
20-612 Lublin

E-mail

Sekretarz
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

KONTO BANKOWE

PKO Bank Polski SA, Oddział 34 we Wrocławiu

Nr rachunku: 74 1440 1156 0000 0000 0673 0094

Code S.W.I.F.T. (BIC): NDEAPLP2
IBAN PL 74 1440 1156 0000 0000 0673 0094