Konferencje krajowe

MEDIA – BIZNES – KULTURA. POMORZE 2023
Od Czwartek, 12 Październik 2023 -  08:00
Do Piątek, 13 Październik 2023 - 17:00
Odsłon : 1432
Kontakt malgorzata.losiewicz@ug.edu.pl

Organizatorzy / współorganizatorzy konferencji : Instytut Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Gdańskiego

Podczas tegorocznej konferencji Media-Biznes-Kultura chcielibyśmy skupić się na zagadnieniach kryzysu i gwałtownych zmian, jakich w ostatnich latach jesteśmy świadkami. Pandemia COVID-19, wojna na Ukrainie, kryzys klimatyczny i spowolnienie gospodarcze powodują nie tylko, że media dostarczają odbiorcom dużej ilości informacji na temat współczesnych wyzwań, ale sprawiają też, że same media i dziennikarze muszą dostosować się do nowych warunków. Dodatkowo gwałtowne zmiany technologiczne całkowicie przeobrażają ekosystem mediów, zmieniając gatunki i formaty medialne, sposoby zarządzania i monetyzacji przedsiębiorstw medialnych, a nawet poszerzając samo rozumienie mediów. W takiej sytuacji zmianom ulegają także odbiorcy, ich sposoby korzystania z mediów oraz szersze zachowania społeczne, w tym obywatelskie i polityczne. Jak kształtuje się ekosystem mediów w dobie kryzysów? Jakim zmianom podlega i jaka może być jego przyszłość? Zapraszamy Państwa do udziału w tegorocznej konferencji oraz wygłoszenia referatów w czterech sekcjach tematycznych.

Tematyka Konferencji:

  • Media w kryzysie - kryzys w mediach
  • Media w czasach kryzysu ekonomicznego, inflacji i niepewności
  • Przedsiębiorstwa medialne a sposoby radzenia sobie z kryzysem gospodarczym
  • Sposoby przedstawiania kryzysu gospodarczego w mediach
  • Media w dobie inwazji na Ukrainę
  • Media ukraińskie i dla Ukraińców w Polsce
  • Wizerunek konfliktu rosyjsko-ukraińskiego w mediach
  • Komunikacja na temat konfliktu
  • Dezinformacja, propaganda, teorie spiskowe
  • Kryzys klimatyczny w mediach - sposób przedstawiania i wpływ
  • Działalność pro-ekologiczna przedsiębiorstw medialnych
  • Media a pandemia
  • Odpowiedzialność mediów
  • (R)ewolucja rynku mediów
  • Media prywatne i publiczne w dobie gwałtownych zmian gospodarczych i technologicznych
  • Przyszłość dziennikarstwa i przemysłu medialnego
  • Dziennikarze a sztuczna inteligencja
  • Dziennikarstwo danych
  • Datafikacja a prywatność
  • Zmiany w europejskiej polityce medialnej
  • Platformizacja mediów
  • Nowe metody monetyzacji mediów
  • Reklama i Public Relations w nowych mediach
  • Zarządzanie wizerunkiem w obliczu dezinformacji
  • Walka o uwagę użytkownika wobec nadmiaru informacji
  • CSR i wartości wyznawane przez odbiorców
  • Nowe środki przekazu - nowe społeczeństwo
  • Boty, aplikacje mobilne, wirtualna rzeczywistość
  • Innowacje biologiczne a praktyki komunikacyjne
  • Internet rzeczy
  • Media konsumowane przez różne grupy wiekowe, w tym dzieci i seniorów
  • Słowo i obraz w tradycyjnych i nowych mediach
  • Przejście od dominacji tekstu i obrazu w kierunku mediów audio i video
  • Multimodalność mediów a zmiana metod i narzędzi ich badania
  • Chat GPT i inne formy sztucznej inteligencji w życiu codziennym
  • Praca zdalna, e-szkoła i kontakty towarzyskie w sieci oraz ich skutki
  • News fatigue i news avoidance
  • Media i dziennikarstwo wobec współczesnych przemian społecznych
  • Media, demokracja, polityka
  • Wybory parlamentarne w Polsce w oku mediów
  • Marketing polityczny w kampanii wyborczej
  • Nowe praktyki reklamy i PR-u politycznego
  • Obecność i wizerunek polityków w mediach
  • Algorytmy a propaganda i dezinformacja w mediach społecznościowych
  • Fake news, deepfake i fact checking
  • Edukacja medialna
  • Polaryzacja i instrumentalizacja mediów przez polityków
  • Cyberaktywizm, mobilizacja i partycypacja polityczna w sieci
  • Media lokalne, media obywatelskie, influencerzy
  • E-obywatele, e-wybory
  • Wolność słowa i mediów vs politycy, przedsiębiorstwa medialne i algorytmy

Wydarzeniem towarzyszącym będzie Gala Konkursu Medi@stery.

Koszty uczestnictwa w konferencji dla indywidualnego uczestnika : 200 zł
Koszty uczestnictwa w konferencji dla członka PTKS : 150 zł

 

Miejsce Gdańsk (online)
Zarząd Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej, działając na podstawie §27 pkt b i d Statutu PTKS oraz uwzględniając przepisy rozporządzenia Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych z związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. Urz. UE L 119/1 z 4 maja 2016 r., postanawia:
1. Określić zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Polskie Towarzystwo Komunikacji Społecznej.
2. Przedmiotowe zasady stanowią załącznik do niniejszej uchwały.
3. Wykonanie uchwały powierza się Prezesowi PTKS oraz Sekretarzowi.
4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.