Od Czwartek, 12 Październik 2023 - 08:00
Do Piątek, 13 Październik 2023 - 17:00
Odsłon : 1231
Kontakt Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Organizatorzy / współorganizatorzy konferencji : Instytut Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Gdańskiego
Podczas tegorocznej konferencji Media-Biznes-Kultura chcielibyśmy skupić się na zagadnieniach kryzysu i gwałtownych zmian, jakich w ostatnich latach jesteśmy świadkami. Pandemia COVID-19, wojna na Ukrainie, kryzys klimatyczny i spowolnienie gospodarcze powodują nie tylko, że media dostarczają odbiorcom dużej ilości informacji na temat współczesnych wyzwań, ale sprawiają też, że same media i dziennikarze muszą dostosować się do nowych warunków. Dodatkowo gwałtowne zmiany technologiczne całkowicie przeobrażają ekosystem mediów, zmieniając gatunki i formaty medialne, sposoby zarządzania i monetyzacji przedsiębiorstw medialnych, a nawet poszerzając samo rozumienie mediów. W takiej sytuacji zmianom ulegają także odbiorcy, ich sposoby korzystania z mediów oraz szersze zachowania społeczne, w tym obywatelskie i polityczne. Jak kształtuje się ekosystem mediów w dobie kryzysów? Jakim zmianom podlega i jaka może być jego przyszłość? Zapraszamy Państwa do udziału w tegorocznej konferencji oraz wygłoszenia referatów w czterech sekcjach tematycznych.
Tematyka Konferencji:
- Media w kryzysie - kryzys w mediach
- Media w czasach kryzysu ekonomicznego, inflacji i niepewności
- Przedsiębiorstwa medialne a sposoby radzenia sobie z kryzysem gospodarczym
- Sposoby przedstawiania kryzysu gospodarczego w mediach
- Media w dobie inwazji na Ukrainę
- Media ukraińskie i dla Ukraińców w Polsce
- Wizerunek konfliktu rosyjsko-ukraińskiego w mediach
- Komunikacja na temat konfliktu
- Dezinformacja, propaganda, teorie spiskowe
- Kryzys klimatyczny w mediach - sposób przedstawiania i wpływ
- Działalność pro-ekologiczna przedsiębiorstw medialnych
- Media a pandemia
- Odpowiedzialność mediów
- (R)ewolucja rynku mediów
- Media prywatne i publiczne w dobie gwałtownych zmian gospodarczych i technologicznych
- Przyszłość dziennikarstwa i przemysłu medialnego
- Dziennikarze a sztuczna inteligencja
- Dziennikarstwo danych
- Datafikacja a prywatność
- Zmiany w europejskiej polityce medialnej
- Platformizacja mediów
- Nowe metody monetyzacji mediów
- Reklama i Public Relations w nowych mediach
- Zarządzanie wizerunkiem w obliczu dezinformacji
- Walka o uwagę użytkownika wobec nadmiaru informacji
- CSR i wartości wyznawane przez odbiorców
- Nowe środki przekazu - nowe społeczeństwo
- Boty, aplikacje mobilne, wirtualna rzeczywistość
- Innowacje biologiczne a praktyki komunikacyjne
- Internet rzeczy
- Media konsumowane przez różne grupy wiekowe, w tym dzieci i seniorów
- Słowo i obraz w tradycyjnych i nowych mediach
- Przejście od dominacji tekstu i obrazu w kierunku mediów audio i video
- Multimodalność mediów a zmiana metod i narzędzi ich badania
- Chat GPT i inne formy sztucznej inteligencji w życiu codziennym
- Praca zdalna, e-szkoła i kontakty towarzyskie w sieci oraz ich skutki
- News fatigue i news avoidance
- Media i dziennikarstwo wobec współczesnych przemian społecznych
- Media, demokracja, polityka
- Wybory parlamentarne w Polsce w oku mediów
- Marketing polityczny w kampanii wyborczej
- Nowe praktyki reklamy i PR-u politycznego
- Obecność i wizerunek polityków w mediach
- Algorytmy a propaganda i dezinformacja w mediach społecznościowych
- Fake news, deepfake i fact checking
- Edukacja medialna
- Polaryzacja i instrumentalizacja mediów przez polityków
- Cyberaktywizm, mobilizacja i partycypacja polityczna w sieci
- Media lokalne, media obywatelskie, influencerzy
- E-obywatele, e-wybory
- Wolność słowa i mediów vs politycy, przedsiębiorstwa medialne i algorytmy
Wydarzeniem towarzyszącym będzie Gala Konkursu Medi@stery.
Koszty uczestnictwa w konferencji dla indywidualnego uczestnika : 200 zł
Koszty uczestnictwa w konferencji dla członka PTKS : 150 zł
Miejsce Gdańsk (online)