Konkurs DOKTORAT '19

Published: 27.01.2021

W 2020 roku pod egidą naszego Towarzystwa zorganizowano XII edycję Konkursu „Doktorat”. Celem konkursu jest promocja młodych badaczy i ich nowatorskich, wysokiej jakości prac naukowych oraz prezentacja i promocja dorobku ośrodków naukowych przyczyniających się do rozwoju dyscypliny nauk o komunikacji społecznej i mediach.

Do konkursu nadesłano siedem prac doktorskich, które obroniono w 2019 r.:

  • Ewa Bulisz, „Gatunkowe ukształtowanie współczesnej prasy kobiecej”. Promotor: Prof. dr hab. Maria Wojtak, UMCS w Lublinie;
  • Małgorzata Gosek, „Mediatyzacja życia społecznego jako wyzwanie dla edukacji na przykładzie szkół województwa małopolskiego”. Promotor: Dr hab. Andrzej Adamski, prof. Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie;
  • Stanisław Krawczyk, „Gust i prestiż. O tworzeniu pola prozy fantastycznej w Polsce”. Promotor: Prof. dr hab. Elżbieta Hałas, Uniwersytet Warszawski;
  • Paweł Łokić, „Praktyki uprawiania zawodu dziennikarza w środowisku nowych mediów”. Promotor: : dr hab. D. Piontek, prof. UAM;
  • Dominika Myślak, „Formaty serialowe w mediosferze. Transformacja, rekontekstualizacja, remediacja”. Promotor: Prof. zw. dr hab. Andrzej Staniszewski, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie;
  • Piotr Sieńko, „Media jako zasoby strategiczne państwa”. Promotor: dr hab. Ilona Biernacka – Ligięza, prof. UMCS;
  • Anna Wilińska-Zelek, „Samoregulacja i współregulacja w systemach medialnych”. Promotor: Dr hab. Jędrzej Skrzypczak prof. UAM.

Przyjęto do konkursu pięć z nich, czyli wszystkie, które zgodnie z zapisem obowiązującego Regulaminu Konkursu powstały w ramach dyscypliny nauk o komunikacji społecznej i mediach. Wszystkie prace zostały zrecenzowane pod kątem naukowej doniosłości podjętej w nich problematyki, znaczenia dla praktyki życia społecznego, oryginalności ujęcia tematu, poprawności metodologicznej i konstrukcyjnej, języka wywodu, jego logiki i sposobu argumentacji, a także kompletności bazy źródłowej.

Na podstawie ocen recenzentów, Kapituła Konkursu PTKS zdecydowała, że laureatem nagrody konkursowej został dr Paweł Łokić, który przygotował rozprawę pt. „Praktyki uprawiania zawodu dziennikarza w środowisku nowych mediów”.

Dr Łokić uzyskał stopień doktora na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Promotorem Jego pracy jest  prof. dr hab. Dorota Piontek. Kapituła szczególnie doceniła w nagrodzonej dysertacji jej erudycyjny charakter oraz oryginalność i wieloaspektowość analizy związków nowoczesnych technologii z dziennikarstwem.

KONTAKT


POLSKIE TOWARZYSTWO KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ
POLISH COMMUNICATION ASSOCIATION

NIP: 895-18-94-768 • KRS: 0000289265


Siedziba

Stowarzyszenia

ul. Koszarowa 3,
51-149 Wrocław

Adres

do korespondencji

ul. Głęboka 45,
20-612 Lublin

E-mail

Sekretarz
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

KONTO BANKOWE

PKO Bank Polski SA, Oddział 34 we Wrocławiu

Nr rachunku: 74 1440 1156 0000 0000 0673 0094

Code S.W.I.F.T. (BIC): NDEAPLP2
IBAN PL 74 1440 1156 0000 0000 0673 0094

Zarząd Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej, działając na podstawie §27 pkt b i d Statutu PTKS oraz uwzględniając przepisy rozporządzenia Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych z związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. Urz. UE L 119/1 z 4 maja 2016 r., postanawia:
1. Określić zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Polskie Towarzystwo Komunikacji Społecznej.
2. Przedmiotowe zasady stanowią załącznik do niniejszej uchwały.
3. Wykonanie uchwały powierza się Prezesowi PTKS oraz Sekretarzowi.
4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.