Webinaria Forum Młodych Medioznawców i Komunikologów Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej pt. „Badania mediów: teoria i praktyka” powstały z myślą o stworzeniu przestrzeni na wymianę i dzielenie się wiedzą między doświadczonymi akademikami a adeptami medioznawstwa i komunikacji społecznej. Celem spotkań jest wspieranie rozwoju młodych naukowców w zakresie pozyskiwania i realizacji grantów; staży zagranicznych; udziału w sieciach badawczych; przekazywaniu dobrych praktyk w tworzeniu wysokiej jakości publikacji naukowych; współpracy z wydawnictwami oraz poszerzenie i ugruntowanie wiedzy w obszarze metodologii badań medioznawczych.
Formuła webinarium ma charakter warsztatowy. Po prelekcji zaproszonego gościa następuje sesja pytań i odpowiedzi, podczas której uczestnicy mają okazję zgłębić interesujące ich zagadnienia w danej dziedzinie oraz nawiązać dialog z badaczami i badaczkami z różnych ośrodków naukowych. Spotkania odbywają się formie zdalnej na platformie MS Teams oraz są bezpłatne dla słuchaczy.
Od początku naszej inicjatywy, czyli od 2022 roku odbyły się następujące spotkania:
- dr hab. Monika Przybysz, prof. UKSW (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie): Klucz do wywiadu, ankiety i kategoryzacji;
- dr hab. Damian Guzek, prof. UŚ (Uniwersytet Śląski w Katowicach): Wprowadzenie do artykułu: czyli jak zachęcić, a nie zniechęcić do dalszego czytania;
- dr hab. Piotr Siuda, prof. UKW (Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy): Narzędzia zarządzania źródłami – kilka propozycji;
- dr hab. Tomasz Gackowski, prof. UW (Uniwersytet Warszawski): Biometria w badaniach społecznych
- dr hab. Krzysztof Wasilewski, prof. PK (Politechnika Koszalińska): Nie tylko NCN. Pozyskiwanie funduszy na wyjazdy zagraniczne, staże, granty - wskazówki i doświadczenia;
- dr Barbara Brodzińska-Mirowska, (Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu): Indywidualny wywiad pogłębiony w badaniach społecznych
- dr Bartłomiej Łódzki, (Uniwersytet Wrocławski): Wykorzystanie internetowych narzędzi analitycznych i baz danych w badaniach medioznawczych
- prof. dr hab. Iwona Hofman, (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej): Zrozumieć system. Ulokowanie nauk o komunikacji społecznej i mediach w otoczeniu naukowym i jego wpływ na pracę naukową (nie tylko) młodych naukowców;
- dr Michał Głowacki, (Uniwersytet Warszawski): The Central European Journal of Communication – od recenzji do publikacji;
- dr Łukasz Wojtkowski (Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu): To się nie uda... 20 slajdów o tym, jak połączyć pasję akademicką z biznesem;
- dr Małgorzata Winiarska-Brodowska, (Uniwersytet Jagielloński): O sieciach badawczych słów kilka, czyli dlaczego warto działać na arenie międzynarodowej?;
- dr Kinga Adamczewska, (Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu): Analiza sieci społecznych – praktyczne wprowadzenie
- dr hab. Evelina Kristanova, prof. SWPS (Uniwersytet SWPS w Warszawie): Wydawnictwo Brill od podszewki: Jak skutecznie publikować?
- dr hab. Ewa Nowak-Teter, prof. UMCS (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej): Metody badania procesów mediatyzacji
- dr hab. Alicja Waszkiewicz-Raviv, prof. UW (Uniwersytet Warszawski): Metodologie wizualne w badaniach mediów i komunikacji organizacji
Szczegółowe informacje dotyczące naszych webinarów znajdują się na fanpage’u Forum Młodych Medioznawców i Komunikologów Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej:
Zespół
mgr Patrycja Cheba (Uniwersytet Jagielloński) – koordynatorka webinariów FMMiK PTKS
dr Mateusz Sobiech (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej)
Kontakt
W przypadku dodatkowych pytań oraz potencjalnej współpracy prosimy o kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.